Ongerepte vakantieoorden,
een groene & gezonde omgeving en eerlijke producten zijn zaken waar wij consumenten
eigenlijk allemaal naar verlangen. Dat is dan ook precies wat veel merken ons
beloven in hun communicatie-uitingen. De laatste tijd zien we steeds vaker
natuurlijke landschappen en diersoorten in reclames. Terwijl we juist in een
tijd leven van genetisch gemanipuleerde gewassen, grootschalige veeziekten, ozon-gaten en
leeggeviste zeeën.
Enkele jaren geleden begon het gebruik van deze groene thema’s
als gevolg van een groeiend milieubesef bij de consument. Verontrustend nieuws
over achteruitgang van onze leefomgeving deden de consumenten
opschrikken. Maar om deze consumenten ook echt zo ver te krijgen dat zij hun
levensstijl aanpassen, blijkt erg lastig te zijn. Toch is het in ieder geval al
mogelijk om hun aandacht te krijgen voor milieu-onderwerpen en achtten zij deze
onderwerpen steeds vaker als belangrijk.
Geen wonder dat communicatieprofessionals deze
groene thema's regelmatig naar voren brengen. Ze willen hun merk een groen tintje geven. Hiermee spelen ze in op de
ontwikkeling dat consumenten het steeds belangrijker vinden dat ook bedrijven
en merken bijdragen aan een betere toekomst voor de aarde. En hoe laat
je snel en gemakkelijk zijn dat je het milieu belangrijk vind:
Natuurlijk door het gebruik van wilde diersoorten in je reclame…
Natuurlijk door het gebruik van wilde diersoorten in je reclame…
Geen opmerkingen:
Een reactie posten