In
mijn voorgaande posts gaf ik al een aantal redenen waarom dieren zo vaak te
zien zijn in reclame. Bijvoorbeeld omdat ze als metafoor kunnen staan voor een
merk of omdat een organisatie wil laten zien dat ze milieubewust te werk gaat.
Maar
er zijn nog meer redenen en één daarvan is erg logisch: Dieren zijn vaak te
zien in communicatie-uitingen van organisaties die met of voor dieren werken. De dieren zijn in deze uitingen te zien om duidelijk te maken wat voor werkzaamheden de organisatie
precies verricht. Denk hierbij bijvoorbeeld aan dierentuinen, dierenspeciaalzaken of goede doelen. Deze laatste organisaties gebruiken vaak aangrijpende en emotionele beelden die dierenliefhebbers zoals ik absoluut niet kunnen weerstaan.
Hun uitingen laten meestal zo'n diepe indruk op mij achter, dat ik mezelf niet kan beheersen en maar weer voor de zoveelste organisatie een donatieformulier invul. En dan heeft die organisatie natuurlijk haar doel bereikt.
Hun uitingen laten meestal zo'n diepe indruk op mij achter, dat ik mezelf niet kan beheersen en maar weer voor de zoveelste organisatie een donatieformulier invul. En dan heeft die organisatie natuurlijk haar doel bereikt.
Zo ook het WWF. Ik kreeg echt kippenvel van deze
commercial. Zoals ik al vaker heb benadrukt: Zo verschillend zijn we niet! en hier is het bewijs:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten