1 dec 2011

Animals Matter!

Zojuist kwam ik deze campagne van het WSPA tegen ‘Animals Matter – ’ (voor degene die deze organisatie niet kennen, WSPA staat voor: World Society for the Protection of Animals)
Het WSPA wil dat er een Universele Verklaring voor dierenwelzijn komt (Universal Declaration on Animal Welfare) en probeert middels deze interactieve campagne zoveel mogelijk support te krijgen voor dit doel. Het UDAW is een verklaring over onze plicht om dieren en de behoeften die ze hebben voor hun welzijn te respecteren en te beschermen.
Het is een prachtige campagne waarmee zij ook bewustzijn willen creëren voor het welzijn van dieren. Centraal staat dat dieren gevoelens hebben en kunnen lijden. Ik vind het zelf verschrikkelijk dat er zoveel mensen bestaan die dit nog niet inzien en dat er op zo veel plekken in de wereld nog niets gedaan wordt om dieren te beschermen! 
Daarom heb ik zojuist door middel van deze interactieve campagne ook mijn steentje bijgedragen aan het bewerkstelligen van hun doel. Dit heb ik gedaan door het in vullen van mijn naam en e-mailadres  in te vullen. Hiermee zet je als het ware een handtekening om te laten blijken dat ook jij wilt dat het UDAW een feit wordt. Daarnaast kon ik een Youtube filmpje uploaden, de actie delen met mijn Facebook netwerk, mij als individuele supporter toevoegen aan een wereldkaart en een kort stukje tekst schrijven waarom dieren er voor mij toe doen. Dit is wat ik schreef:

‘Animals matter to me because:
Amimals are pure. They act on the feelings en instincts that arouse on that particular moment. Not because they think they have to act in a way which is generally accepted...
Of course they have enemies but they usually live in harmony with their natural environment...
Animals are realistic and take things as they really are...They don't judge something or someone on its appearence, its background, etc. They don't want you to change someone...
We humans could really learn something from them!’

Het is een campagne dat een fantastisch doel nastreeft. Er is gewerkt met nieuwe media en tools zoals sociale netwerken en RSS feed. Ook neemt de doelgroep daadwerkelijk deel aan de campagne waardoor er interactie ontstaat en zij de campagne eerder delen op hun persoonlijke pagina's. Hierdoor groeit het bereik van de campagne. Kortom een goede actie van het WSPA!
P.S. Ik ontving zojuist een mail waarin staat dat ik de website in de toekomst in de gaten moet houden, ze gevan namelijk aan grote plannen te hebben voor hun website, ik ben benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten