20 dec 2011

Dieren in communicatie. Waarom!? *2...

Ongerepte vakantieoorden, een groene & gezonde omgeving en eerlijke producten zijn zaken waar wij consumenten eigenlijk allemaal naar verlangen. Dat is dan ook precies wat veel merken ons beloven in hun communicatie-uitingen. De laatste tijd zien we steeds vaker natuurlijke landschappen en diersoorten in reclames. Terwijl we juist in een tijd leven van genetisch gemanipuleerde gewassen, grootschalige veeziekten, ozon-gaten en leeggeviste zeeën.

Enkele jaren geleden begon het gebruik van deze groene thema’s als gevolg van een groeiend milieubesef bij de consument. Verontrustend nieuws over achteruitgang van onze leefomgeving deden de consumenten opschrikken. Maar om deze consumenten ook echt zo ver te krijgen dat zij hun levensstijl aanpassen, blijkt erg lastig te zijn. Toch is het in ieder geval al mogelijk om hun aandacht te krijgen voor milieu-onderwerpen en achtten zij deze onderwerpen steeds vaker als belangrijk.

Geen wonder dat communicatieprofessionals deze groene thema's regelmatig naar voren brengen. Ze willen hun merk een groen tintje geven. Hiermee spelen ze in op de ontwikkeling dat consumenten het steeds belangrijker vinden dat ook bedrijven en merken bijdragen aan een betere toekomst voor de aarde. En hoe laat je snel en gemakkelijk zijn dat je het milieu belangrijk vind: 
Natuurlijk door het gebruik van wilde diersoorten in je reclame…




Geen opmerkingen:

Een reactie posten